UANSET HVILKE DRØMME DU SÅR, VIL DE KUN KUNNE SPIRE OG                                 VOKSE SIG STÆRKE, HVIS DU GIVER DEM NÆRING OG STØTTE

 

                                                            SOV GODT TIPS

 

 

   . Invester i en god madras og top madras, der er bred og lang nok til dig

   . Luft ud inden du går i seng, så der ikke er for varmt, tørt eller fugtigt

   . Tænk positive tanker ... mindst 3 gode ting inden du lægger dig til at sove

   . Varm mælk med honning er godt for søvnløshed

   . Kamille te virker beroligende inden sengetid

   . Slut dagen med et glas kogt varmt vand med citron, sætter gang i udrensningen

   . Duften af jasmin i soveværelset virker beroligende

   . Duften af lavendel er også beroligende, men ikke så meget som jasmin

   . Duften af roser styrker den sensuelle stemning

   . Vask dyner og puder ved 60 grader mindst 2 gange om året

   . Vask dit sengetøj mindst hver anden uge

   . Rod ikke i dit soveværelse

   . Stil ikke et spejl foran din seng

   . Stå op og gå i seng på samme tid hver dag, det styrker kroppes indre ur

   . Et varmt bad umiddelbart inden sengetid kan være søvnfremkaldende

   . Undgå at bruge din computer lige inden sengetid

   . Lav faste ritualer, så reagerer krop og sind automatisk på du snart skal sove

   . Undgå store måltider for sent om aftenen

   . For meget fysisk aktivitet duer ikke for sent (gælder ikke sex)

   . Kan du ikke sove eller vågner du op igen ... så stå heller op end blive irriteret

   . Sov ikke med din mobil for tæt på sengen

   . Din seng er kun til søvn og sex ... ikke tv kiggeri og spisning

   . Hør evt. afslappende musik i sengen

   . Husk at blive gode venner efter et skænderi, inden i lægger jer til at sove

   . Omgiv dig med rolige farver i soveværelset

   . Det samme gælder for dit sengetøj. hold det gerne i rolige farer og dejligt materiale

   . Undgå for mange funktioner i soveærelset (computer. løbebånd, vasketøj mm)

   . Sluk gerne for strømmen på kontakter (gælder i hele din bolig)

   . Fjern gerne tvét fra soveværelset

   . Ingen kaffe og koffein holdig te efter aftensmaden

   . Undgå familiebilleder og voldsom kunst på væggene hvor du sover

   . Træk gardinerne for, så du skaber ro til søvnen

   . Undgå gerne at have noget liggende under sengen

 

 

 

 

 

© 2016 by Lilan Kops